zondag 23 november 2014

May the Triforce be with you

Voor de derde opdracht mag ik zelf een onderwerp kiezen, zo lang er maar gezaagd, gevijld en gepoetst moet worden. Op internet vind ik tientallen voorbeelden van prachtige sieraden die ik wel wil maken:






Het ene ontwerp is nog mooier dan het andere, maar opeens vind ik een paar oorbellen dat jeugdsentiment oproept. Ik zie hier namelijk de Triforce (Power, Wisdom, Courage) van The Legend of Zelda in:


Omdat ik drie driehoekjes wat té simpel vond, ben ik gegaan voor het koningswapen van het koninkrijk Hyrule, waarin de Triforce op een hele mooie manier is verwerkt:


Voor ik aan de slag kan, moet ik eerst een zwart-witversie van dit embleem maken.


Dit plak ik op een op maat gemaakt plaatje messing, waarna ik met de kolomboor gaatjes kan maken waar straks mijn figuurzaag doorheen past.



Dan kan het zaagfeest beginnen!


Omdat de driehoeken bovenin in de huidige opzet niet gaan werken (door het weghalen van de drie zwarte driehoeken zal de middelste witte driehoek eruit vallen), besluit ik niet helemaal tot aan de randjes te zagen, zodat ik wat materiaal overhoud.


Je ziet op deze foto ook prachtig dat ik me verzaagd heb bij de figuur in het midden. Ik ga proberen er met de vijl nog wat van te maken. Na het verwijderen van het papier en urenlang priegelen met tientallen verschillende vijltjes wordt het toch nog wat:



En dan begint mijn favoriete bezigheid weer: het schuren!


Aan het einde van de les krijg ik het project nét niet af, ik mis nog één polijstronde. Daar begin ik dus meteen de volgende les mee. Is het plan. Helaas heb ik niet in de gaten dat ik niet met de polijstschijf sta te poetsen, maar met de lamellenschijf. M'n hele werkstuk weer onder de krassen. Ik slik een vloek en een traan weg en begin opnieuw met schuren. De tweede schuurbeurt is er gelukkig wel aan af te zien en levert me zelfs een complimentje van Yolanda op. Mooi is 'ie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten