vrijdag 7 augustus 2015

Dol-fijn

Chris heeft de zomer in de kop en wil een zomerhanger toevoegen aan onze collectie. Het ontwerp zit al een tijdje in haar hoofd en staat al snel op papier. Omdat ze zelf druk bezig is met het schrijven van webteksten, besluit ik de hanger te maken.

Ze heeft een turquoise howliet uitgekozen, omdat dit volgens haar een typische zomerkleur is, die mooi symbool kan staan voor water. De golfjes in de achterplaat maakt ze zelf, want een kans om met de hamer te spelen laat ze zich niet snel ontnemen. De golfjes worden gemaakt van ijzerdraad, dat zich makkelijk in de uitgegloeide zilveren plaat laat slaan. Stukje plakband erover en: BAM! Ik schrik me kapot en dat gebeurt opnieuw als ze de tweede laag golven aanbrengt.



Terwijl Chris lekker aan het meppen is, heb ik het zetkastje al klaar liggen en begin ik aan de dolfijn. Deze wordt heel eco-bewust gemaakt van een gerecycleerde ring. De ring lag al jaren stof te happen en krijgt zo een kans op een nieuw leven.

 (sfeerfoto van google, uiteraard vergeten zelf vooraf een foto te maken)

Ik zaag de dolfijn los van de rest van de ring en maak van een stukje zilver een mooie staart. Even opletten dat ik er niet per ongeluk een haai van maak, want dat zal ik dan nog heel lang moeten aanhoren!

De staart wordt mooi afgewerkt en vervolgens aan het lijf van de dolfijn gesoldeerd. Mocht ik ooit ambities krijgen om chirurg te worden, dan heb ik in elk geval alvast geoefend.


Uiteindelijk worden het zetkastje en de dolfijn op de golf-plaat gemonteerd en kan de steen worden gezet. Nog even afwerken en de zomerhanger is klaar!

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten